Dlaczego lepiej pracować z agencją znającą Twoją branżę?
Wywiad z Piotrem Jaguckim właścicielem Content Creation - Agencji Marketingowej dla przemysłu.
Jakie korzyści niesie ze sobą praca z agencją, która ma doświadczenie i wiedzę specjalistyczną w branży klienta?
PIOTR JAGUCKI: Współpraca z agencją, która ma doświadczenie i wiedzę specjalistyczną w danej branży, to klucz do sukcesu. Taka agencja lepiej rozumie specyfikę rynku, potrzeby klientów oraz samą konkurencję. To pozwala na precyzyjne określenie celów marketingowych i opracowanie skutecznych strategii.
Agencja, która specjalizuje się w danej branży, ma przewagę w opracowywaniu kampanii i działań marketingowych, które są bardziej efektywne i oddziałujące na docelowy rynek. Jako Agencja znająca branżę, możemy lepiej dopasować przekazy, treści reklamowe i strategie do wymagań klientów.
Jedną z kluczowych korzyści jest też szybsze dostosowanie się do zmian rynkowych. Agencja, która ma doświadczenie w danej branży, potrafi elastycznie reagować na nowe wyzwania i trendy, co pozwala unikać opóźnień i wykorzystać każdą szansę. W dodatku potrafi wykazać co zrobiła dla klienta i przedstawić rzetelne wyniki nawet w postaci case studies.
Wiedza agencji o docelowych klientach jest również znaczącym atutem. Dzięki temu może personalizować komunikację, co zwiększa skuteczność kampanii i buduje większe zaangażowanie klientów.
Współpraca z agencją, która zna branżę klienta, przynosi wiele korzyści z perspektywy efektywności i oszczędności czasu. To pozwala na opracowanie bardziej trafnych i skutecznych strategii marketingowych, co przekłada się na lepsze wyniki i sukces firmy na rynku. W dodatku taka agencja jest w stanie udokumentować swoje osiągnięcia dla klienta i przedstawiać rzetelne wyniki, na przykład w formie case studies.
Jakie są największe zalety współpracy z agencją, która ma doświadczenie w branży klienta, z perspektywy efektywności i oszczędności czasu?
P.J.:Można to porównać do zakupów w markecie elektronicznym. Kto szybciej sprzeda klientowi telefon? Doświadczony specjalista znający ten produkt czy nowy pracownik, który dotychczas pracował w budce z kebabem? Ten pierwszy zapyta o 2-3 kluczowe parametry, które ma spełniać telefon, po czym dobierze odpowiedni sprzęt. Drugi nawet za bardzo nie wie, o co zapytać. A jak już starszy pracownik dobierze mu telefon to nie będzie go umiał sprzedać klientowi, bo nic o nim nie wie. Nasi klienci sprzedają skomplikowane urządzenia, które kosztują setki tysięcy euro. Znajomość branży i produktu jest tu kluczowa. Staramy się o produktach klientów wiedzieć praktycznie wszystko, branże znamy od podszewki. To wszystko niewątpliwie pomaga nam w szybszej i sprawniejszej pracy.
Jakie konkretne narzędzia i strategie może wykorzystać agencja posiadająca specjalistyczną wiedzę branżową, aby lepiej dotrzeć do docelowych klientów i zwiększyć skuteczność kampanii marketingowych?
P.J.: Agencja, która naprawdę zna się na swojej branży, używa całego zestawu narzędzi i tricków, żeby zdobyć klientów i skutecznie prowadzić kampanie marketingowe. Najpierw robią dokładne badania rynku i konkurencji, żeby wiedzieć, co jest modne i jak się wyróżnić.
Potem koncentrują się na zrozumieniu swoich klientów - tworzą dokładne profile, żeby wiedzieć, co ich interesuje i czego potrzebują. Wartościowe treści też są w grze - piszą artykuły, analizy i inne rzeczy, które przyciągają uwagę klientów. Cały świat internetowy też jest wykorzystywany - od stron internetowych przez media społecznościowe do reklam Google.
Nie zapominają też o mailingu, żeby utrzymać kontakt i dostarczać ciekawe treści klientom. Czasami organizują także wykłady online i współpracują z innymi znaczącymi postaciami w branży, żeby budować swoją pozycję.Oczywiście, ciągle analizują wyniki, żeby wiedzieć, co działa, a co nie, i dostosowywać swoje podejście. Są też aktywni w branżowych wydarzeniach, żeby być na bieżąco i budować relacje.
Naprawdę starają się, żeby komunikacja była spersonalizowana i dostarczała wartości. I zawsze słuchają, co mają do powiedzenia klienci, żeby się dostosować i rozwijać. Ogólnie rzecz biorąc, to jest taki cały przemyślany plan, żeby nie tylko dotrzeć do klientów, ale też osiągnąć sukces w marketingu i być ekspertem w branży.
W jaki sposób agencja znająca branżę lepiej rozumie docelowych klientów i czy potrafi dostosować strategie marketingowe do ich potrzeb?
P.J.: Oczywiście, że agencja, która obraca się określonych branżach cały czas, zna ją lepiej niż ktoś, kto robi to z doskoku. Od lat pracujemy na rynku drzewnym, maszynowym, budowlanym. Obsługujemy producentów maszyn, ale też ich odbiorców. To olbrzymi atut, który przekuwamy właśnie na skuteczne strategie sprzedażowe. Wiemy które kanały sprzedaży nie działają, które działają słabo, a które praktycznie zawsze. Mamy swój dział analiz i statystyk, z którego regularnie korzystamy. Dodatkowo dzięki dużemu portfolio klientów możemy ich ze sobą kojarzyć i tym samym przyspieszać finalizację transakcji.
Czy agencja marketingowa, która nie ma doświadczenia w danej branży, może naprawdę dostarczyć treści i przekazów reklamowych, które oddziałują na docelowych klientów?
P.J.: Taka agencja może mieć trudności z tworzeniem treści, które skutecznie przemawiają do docelowej grupy klientów. Bez zrozumienia głębszych kwestii branżowych może dojść do tworzenia przekazów powierzchownych i nie przekonujących i to może obniżyć skuteczność kampanii. To trochę jak próba nauczenia się nowego języka. Jeśli jesteś początkującym, będziesz miał trudności z przekazaniem swoich myśli w sposób bardziej naturalny i przekonujący. Podobnie agencja marketingowa, która nie zna głębszych niuansów danej branży, może znaleźć się w trudnej sytuacji, gdy chodzi o tworzenie reklam i treści, które rzeczywiście trafiają do ludzi.
Dlatego też, chociaż agencja marketingowa bez wiedzy specjalistycznej może próbować stworzyć atrakcyjne treści reklamowe, prawdopodobieństwo osiągnięcia naprawdę silnego oddziaływania na docelowych klientów może być ograniczone. Istotne jest, aby agencja nabrała dogłębnej perspektywy na branżę swojego klienta, aby tworzyć przekonujące historie i reklamy, które rzeczywiście do nich dotrą.
Komentarze