Uptime Center firmy Develon Europe działa już w Pradze
Firma Develon (dawniej Doosan Construction Equipment) potwierdziła, że jej nowe centrum Uptime Center dla Europy zostało uruchomione w regionalnej siedzibie w centrum Pragi. Tamtejszy oddział został włączony do globalnej działalności Develon Uptime Center (DUC) z siedzibą w Seulu w Korei Południowej wraz z innymi oddziałami z całego świata, w tym w Dubaju, Ghanie, Brazylii, Ameryce Północnej i Indonezji.
Głównym celem DUC jest optymalizacja czasu pracy maszyn oraz zapewnienie wydajnego i skutecznego działania urządzeń klientów. Dzięki DUC Develon chce zwiększyć produktywność sprzętu poprzez kompleksowe wykorzystanie cyfrowych technologii serwisowych oraz szybką obsługę zgłoszeń serwisowych od klientów i dealerów/dystrybutorów na odległość.
Globalne monitorowanie zasobów cyfrowych
U podstaw Uptime Center leży scentralizowanie monitorowania stanu i dostępności zasobów cyfrowych. Agregacja danych pochodzących z różnych źródeł pozwala firmie Develon na kompleksowy i wizualny przegląd najważniejszych systemów i serwisów maszyn. Dzięki temu ma ona wgląd w wydajność systemów, może rozpoznawać potencjalne problemy i szybko reagować na wszelkie nieprawidłowości.
DUC chce zaoferować klientom podejście uprzedzające, przechodząc od początkowej postawy reaktywnej, rozwiązywania problemów w miarę ich pojawiania się, do oferowania strategii proaktywnej. Obejmuje to przewidywanie potencjalnych problemów i zapobieganie przestojom.
Utworzenie DUC opiera się na pilotażu Centrum Monitorowania Maszyn (Machine Monitoring Center, MMC) firmy, które powstało w 2021 r. i zostało oficjalnie otwarte pod nazwą DUC pod koniec stycznia 2024 r. oraz obejmowało rozszerzony zakres prac, m.in. zdalne usługi zorientowane na klienta, a także monitorowanie.
Włączanie nowych technologii i procesów
Uptime Center ma być niezbędnym narzędziem opracowanym w celu zapewnienia firmie Develon kompleksowego i wizualnego przeglądu najważniejszych systemów i serwisów maszyn. Uptime Center aktywnie włącza do swoich działań nowe technologie i procesy. To zaangażowanie w innowacje jest kluczem do osiągnięcia i utrzymania wysokiego poziomu bezawaryjności maszyn.
Regularne monitorowanie kodów usterek pomaga firmie Develon przeprowadzać konserwację zapobiegawczą i unikać potencjalnych awarii. Badanie danych z analizy oleju daje wgląd w stan środków smarnych maszyn oraz pomaga znaleźć potencjalne problemy i zoptymalizować harmonogramy konserwacji.
Monitorowanie konserwacji za pomocą analizy danych dotyczących konserwacji pozwala na śledzenie utrzymania urządzeń i wykonywanie konserwacji zgodnie z harmonogramem, aby zapobiec nieoczekiwanym awariom. Analizy dużych zbiorów danych obejmują badanie drgań i pomiary obciążenia podzespołów, co pomaga w zrozumieniu punktów naprężeń i potencjalnych awarii, umożliwiając proaktywne reagowanie.
Badanie danych historycznych dotyczących awarii urządzeń pomaga znajdować wzorce i przyczyny, dostarczając informacje o strategiach zapobiegania podobnym problemom.
Główne usługi świadczone przez DUC obejmują analizę kodów błędów, symulator rzeczywistości wirtualnej, prowadzenie poprzez rzeczywistość rozszerzoną i CAN BLACK BOX*. Ich świadczenie ułatwiają zdalne funkcje serwisowe działające za pośrednictwem technologii cyfrowych.
* CAN BLACK BOX: technologia zdalnej diagnostyki działająca przez podłączenie systemu telematycznego (TMS) do magistrali danych CAN (Controller Area Network), tj. wewnętrznej sieci komunikacyjnej elektronicznych komponentów urządzeń.
Więcej informacji na temat sprzętu budowlanego firmy Doosan można znaleźć na stronie: www.eu.develon-ce.com i www.maszynybudowlane.pl.
Komentarze