Zarządzanie przez zaufanie
Zarządzanie zaufaniem w przedsiębiorstwie to budowanie relacji z pracownikami, dostawcami oraz odbiorcami, co wpływa na to jak jesteśmy postrzegani, a w efekcie kreuje naszą konkurencyjność. Budowanie właściwych relacji, a także zaufania pracowników względem pracodawcy jest niezwykle trudnym wyzwaniem.
Kluczem jest jednoznaczność w formułowaniu celów i oczekiwań oraz jasność i przejrzystość przekazu. Taki sposób komunikacji pozwala na stworzenie efektywnego zespołu, który jest ukierunkowany na realizację celów i jest świadomy swojego wpływu na osiągane wyniki. Z drugiej strony potrzebny jest przełożony, reprezentujący pracodawcę, który nie tylko potrafi jasno określić zadania, ale również zmotywować, wprowadzić jasny przepływ informacji, a dodatkowo rozpoznać i odpowiednio rozwijać kompetencje osobiste pracowników. Dlatego też, aby osiągnąć zamierzony cel w naszej firmie, skupiamy się na budowaniu długotrwałych relacji z pracownikami, czego efektem w latach 2002-2012 była niemal niezmienna liczba pracowników, z których aż 93% było zatrudnionych na umowy na czas nieokreślony oraz systematycznie zwiększający się średni staż pracy w przedsiębiorstwie. Załamanie rynku było przyczyną konieczności przeprowadzenia restrukturyzacji, a co za tym idzie również wypowiedzenia umów pracownikom. Z 61 pracowników zostało w roku 2013 tylko 47. Wypowiedzenia bez konieczności świadczenia pracy z zachowaniem wynagrodzenia oraz dodatkowe trzymiesięczne odprawy bez względu na staż pracy, pomoc z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, były próbą załagodzenia skutków trudnego dla nas wszystkich okresu. Kolejne lata to dalsze podnoszenie średniego stażu pracy w firmie, który obecnie wynosi blisko 10 lat (na 14 możliwych). Rok 2014 to zatrudnianie pracowników, czasem tych którzy odeszli z powodu restrukturyzacji.