Partner serwisu
19 września 2017

Lafarge Polska: publikacja pierwszego raportu społecznej odpowiedzialności biznesu

Kategoria: Aktualności

Lafarge w Polsce opublikował swój pierwszy raport społecznej odpowiedzialności biznesu. Zrównoważony rozwój w pełni wpisuje się w strategię biznesową grupy LafargeHolcim. W 2016 roku Lafarge w Polsce zrealizował postawione przed sobą cele, m.in.: 2 000 m2 przestrzeni publicznej zaaranżowanej przez WSPÓLNIE – Fundację LafargeHolcim, 1,5 mln ton odpadów wykorzystanych jako paliwo alternatywne oraz plan bioróżnorodności wdrożony w 45% kopalń kruszyw

Lafarge Polska: publikacja pierwszego raportu społecznej odpowiedzialności biznesu

Zobowiązania Lafarge w Polsce w obszarze zrównoważonego rozwoju koncentrują się na czterech filarach: bezpieczeństwie i ochronie zdrowia, WSPÓLNIE – Fundacji LafargeHolcim, środowisku oraz gospodarce w obiegu zamkniętym. Jest to część długoterminowego planu 2030, który zawiera konkretne cele środowiskowe, społeczne i biznesowe w całej grupie LafargeHolcim.

Dla nas człowiek zawsze stoi w centrum zainteresowania – wszystkie działania zaczynają się od ludzi, są skupione na ludziach i skierowane do nich. Prowadzenie biznesu zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju to dla nas sposób, aby wnieść możliwie jak największą wartość w życie całego otoczenia związanego z firmą: pracowników, klientów, lokalnych społeczności, mieszkańców miast czy użytkowników infrastruktury. Jesteśmy dumni z przeprowadzonych w 2016 roku działań i osiągniętych efektów. Jest to jednak dopiero początek drogi i dobra motywacja dla nas do wspólnego realizowania kolejnych ambitnych celów – podkreśla Federico Tonetti, Prezes Zarządu Lafarge w Polsce.

#DbajDzielsieDzialaj

Celem pierwszego Raportu Zrównoważonego Rozwoju Lafarge w Polsce było nie tylko podsumowanie działań prowadzonych w 2016 roku, ale przede wszystkim zaangażowanie jak największej liczby osób wokół idei odpowiedzialnego biznesu.

Traktujemy nasz pierwszy raport zrównoważonego rozwoju jako długofalowe zobowiązanie do realizacji działań na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu – budowania lepszego jutra. Pragniemy informować i angażować jak najwięcej osób tworząc społeczność #DbajDzielsieDzialaj. Mamy nadzieję, że z każdym tygodniem, miesiącem nasze grono będzie się powiększać o naszych pracowników, klientów, partnerów, wolontariuszy oraz wszystkich tych, którzy chcieliby zmieniać swoje otoczenie na lepsze – dodaje Federico Tonetti.

Raport opiera się na historiach prawdziwych ludzi, pracowników Lafarge w Polsce, którzy swoją codzienną pracą, w ramach swoich kompetencji i zespołów, działają na rzecz zrównoważonego rozwoju. W raporcie znalazły się także odnośniki do specjalnie przygotowanych filmów, które ukazują historie czterech osób oraz ich wkład w budowanie lepszego jutra.

W trosce o biznes, ludzi, planetę

Lafarge w Polsce jako dostawca innowacyjnych rozwiązań wykorzystywanych w zrównoważonym budownictwie, dąży do budowania lepszych miast i zapewnienia lepszej przyszłość dla ich mieszkańców. Firma swoimi działaniami chce przyczynić się do kształtowania lepszych, bardziej odpowiedzialnych społecznie zachowań – wszystko w trosce o biznes, ludzi i planetę.

Lafarge w trosce o biznes:

  • Rozwijanie innowacyjnych rozwiązań i produktów, które minimalizują wpływ na środowisko i podnoszą jakość życia ich użytkowników.
  • Inwestycje w produkty i procesy wpływające na minimalizację emisji CO2, np. w procesie produkcji innowacyjnego Solidia Cement emitowane jest o 30% mniej CO2.
  • Wszystkie wytwórnie betonu spełniają standardy środowiskowe zgodne z wdrożoną normą ISO 14001. Zakłady przeprowadzają także audyty energetyczne i do października 2017 roku wszystkie będą miały wdrożoną normę ISO 50001.

Lafarge w trosce o ludzi:

  • Wspieranie młodych talentów – program Konstruktor Kariery, w ramach którego absolwenci uzyskują umowę o pracę na pełen etat, opiekę merytoryczną przez cały czas trwania programu oraz możliwość realizacji własnego projektu.
  • Angażowanie pracowników w rozwój firmy - wdrożenie 32 projektów zainicjowanych przez pracowników, które pozwoliły na uzyskanie 3,7 mln zł zysku.
  • Współtworzenie przestrzeni publicznych dla mieszkańców miejscowości, w których działa firma – 22 500 beneficjentów przeprowadzonych przez firmę działań o wartości 1,1 mln złotych.

Lafarge w trosce o planetę:

  • Zmniejszenie o 30% ilości wody użytej do produkcji tony cementu.
  • Pomoc klientom w zmniejszeniu nawet o 10 mln ton emisji CO2/rok z ich budynków i infrastruktury.
  • Inwestycja w modernizację zwiększającą zużycie paliw alternatywnych w Cementowni Kujawy w wysokości 33 mln euro.
  • Rekultywacja 23,5 ha ziemi wcześniej użytkowanej przez firmę.

Raport Lafarge w Polsce z działalności w obszarze zrównoważonego rozwoju i biznesu odpowiedzialnego społecznie został przygotowany w oparciu o standard raportowania GRI G4 na poziomie „core” i obejmuje działalność za 2016 rok. Firma odnosi się w raporcie do Agendy Zrównoważonego Rozwoju 2030 ONZ, umieszczając ikony poszczególnych celów przy działaniach podejmowanych lokalnie, przyczyniających się do realizacji wybranych globalnych celów.

źródło: Informacja prasowa
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ