Nagroda za projekt Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
Studio Architektoniczne Kwadrat z Gdyni, za projekt Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku, zdobyło pierwszą nagrodę XXII Konkursu Polski Cement w Architekturze. Nagrodę za całokształt twórczości w obszarze architektury betonowej otrzymał arch. Romuald Loegler. Uroczyste rozstrzygnięcie konkursu odbyło się 30 listopada 2018 r. w siedzibie SARP w Warszawie.
Konkurs Polski Cement w Architekturze to wydarzenie podczas którego organizatorzy - Stowarzyszenie Producentów Cementu (SPC) i Stowarzyszenie Architektów Polskich (SARP) - nagradzają twórców obiektów, które zrealizowano z wykorzystaniem technologii betonowej. Na tegoroczny konkurs wpłynęło 28 prac, których realizacja została zakończona do 31 grudnia 2017 roku.
Oceniało je jury pod przewodnictwem wiceprezesa SARP Grzegorza Stiasnego w składzie: arch. Bohdan Lisowski (Prezes Zarządu Oddziału SARP Kraków), arch. Janusz Grycel (Prezes Zarządu Oddziału SARP Białystok), arch. Zbigniew Reszka oraz Zbigniew Pilch, szef marketingu Stowarzyszenia Producentów Cementu. Do nagród i wyróżnień jury nominowało autorów 15 prac. Wśród nich wybrano laureatów pierwszej nagrody (15 tys. złotych), 4 wyróżnień (po 5 tys. zł) i nagrody specjalnej (5 tys. zł).
W imieniu Stowarzyszenia Producentów Cementu nagrody i wyróżnienia wręczali: Ernest Jelito (Członek Zarządu SPC, Prezes Zarządu Górażdże Cement S.A.) oraz prof. Jan Deja (Dyrektor Biura Zarządu SPC). W imieniu SARP nagrody i wyróżnienia wręczał Prezes Mariusz Ścisło.
I NAGRODA XXII Edycji KONKURSU POLSKI CEMENT W ARCHITEKTURZE
MUZEUM II WOJNY ŚWIATOWEJ W GDAŃSKU
STUDIO ARCHITEKTONICZNE KWADRAT SP. Z O.O. SP. K., Gdynia
INWESTOR: Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
WYKONAWCA: Konsorcjum: WARBUD-HOCHTIEF-Muzeum II WŚ s.c., Warszawa
stan "0": Soletanche Polska Sp. z o.o., Warszawa
Opinia: Budynek, który zmienił panoramę Gdańska. Jedno z najciekawszych nowych muzeów i jedno z najbardziej wyszukanych technologicznie zastosowań konstrukcji żelbetowych w Polsce. "Biała wanna" z największym w Polsce, betonowanym pod wodą korkiem. Ekspresyjne bryły Muzeum przywodzą na myśl świat po tragicznym wstrząsie, lecz zwrócona w stronę historycznej części Gdańska szklana ściana może być odczytywana jako pozytywny symbol otwarcia na odbudowane miasto.
Komentarze