Prosta konstrukcyjnie koparka hybrydowa Volvo zużywa nawet o 20% mniej paliwa
Już wkrótce premiera koparki EC300E Hybrid i zastosowanego w niej innowacyjnego rozwiązania — ruchy wysięgnika w dół powodują ładowanie akumulatorów zasilających układ silnika.
Najlepsze pomysły to często te najprostsze. Volvo CE wzięła sobie tę maksymę do serca, tworząc nową, innowacyjną koparkę EC300E Hybrid. W odróżnieniu od innych systemów, które odzyskują energię uwalnianą podczas obrotu nadwozia w celu elektrycznego wspomagania pracy silnika, nowatorski napęd hydrauliczno-hybrydowy Volvo magazynuje „wolną” energię generowaną przez ruch wysięgnika w dół i wykorzystuje ją do doładowywania układu silnika.
Wykonywane z dużą mocą i regularnością ruchy wysięgnika skierowane do dołu powodują ładowanie 20-litrowych akumulatorów hydraulicznych, które następnie przekazują energię do układów wspomagania hydraulicznego, zapewniających układowi silnika dodatkową moc. Maszyna oferuje ten sam poziom kontroli i wydajności, co klasyczny model EC300E, w tym możliwość jednoczesnej pracy w trybie ECO i trybie hybrydowym.
Błyskawiczne korzyści podczas kopania i ładowania
To proste i klarowne rozwiązanie sprawia, że silnik jest znacznie odciążony. W trakcie pracy zużycie paliwa jest mniejsze nawet o 20%, a redukcja emisji CO2 dochodzi do 17% — bez żadnego uszczerbku dla osiągów.
Podczas kopania i załadunku (zwłaszcza przy kącie obrotu nadwozia wynoszącym 90o) inwestycja zwraca się po niecałych dwóch latach.
Prosta koncepcja idzie w parze z prostotą konstrukcji, która obejmuje zaledwie kilka dodatkowych, prostych w serwisowaniu komponentów.
Tego rodzaju rozwiązania techniczne to kolejny przykład zaangażowania Volvo CE w projektowanie i tworzenie bardziej przyjaznych środowisku i ekonomicznych rozwiązań dla klientów.
Premierę modelu EC300E Hybrid, pierwszego z nowej gamy koparek, zaplanowano na 2020 rok. Otworzy ona nowy rozdział w dążeniu do budowy świata, w którym chce się żyć.
Komentarze