Nowa koparka kołowa Doosan DX165WR-7 o zmniejszonym promieniu obrotu
Firma Doosan wprowadziła do sprzedaży koparkę kołową DX165WR-7 zgodną z normą Stage V. To nowy model obrysowy, który doskonale sprawdzi się w ciasnych przestrzeniach, w szczególności w miastach, oraz na wąskich drogach o dużym natężeniu ruchu.
W koparce DX165WR-7 wykorzystano podwozie modelu DX160W-7 Stage V podwozie o długim rozstawie kół i idealnym rozkładzie obciążenia, co zapewnia optymalne umiejscowienie środka ciężkości. Dzięki temu DX165WR-7 łączy bardzo krótki promień obrotu z najlepszą stabilnością i udźwigiem wśród maszyn tej klasy, oferując maksymalną wydajność.
Koparka DX165WR-7 zapewnia niezwykłą precyzję, siłę i płynność kopania wymagane podczas tworzenia rowów i podnoszenia, a ponadto gwarantuje znacznie wyższą wydajność w każdym zakresie niż maszyna poprzedniej generacji (zgodna z normą Stage IV). Podobnie jak inne nowe koparki kołowe „DX-7” firmy Doosan, model DX165WR-7 charakteryzuje się większą wygodą, nośnikiem narzędzi zapewniającym większe możliwości oraz funkcjami ułatwiającymi pracę operatora oraz posiada szereg nowych cech zapewniających większą oszczędność paliwa, dłuższy czas pracy i wyższy zwrot z inwestycji, a także większą moc i trwałość oraz lepszą zwrotność.
Nowoczesna, niezwykle wygodna kabina
Nowoczesna kabina koparki DX165WR-7 jest wyjątkowa pod względem przestronności i ergonomii, zapewniając nowy poziom komfortu operatora i łatwości obsługi. Poza wysokiej jakości fotelem nowa kabina oferuje w standardzie więcej funkcji niż inne maszyny na rynku, gwarantując precyzyjne sterowanie i wysoką dokładność we wszystkich zastosowaniach.
Kabina jest standardowo wyposażona w kierownicę w wersji deluxe: z chromowanymi ramionami i logo. Nowa konstrukcja kierownicy z dwoma ramionami zapewnia operatorowi większą widoczność. Kolumna kierownicy także została zmodyfikowana i w nowej wersji posiada funkcję teleskopowego wysuwania na odległość 80 mm, dzięki czemu operator może przysunąć kierownicę do siebie i znaleźć bardziej optymalną pozycję do jazdy.
Kolejnym nowym elementem jest mechanizm przechyłowy umożliwiający przechylenie kolumny o 15 stopni w stronę operatora w celu zwiększenia widoczności nad kierownicą, np. podczas kopania rowów. Ponadto kolumna kierownicy jest węższa, co także zwiększa widoczność.
Inne kluczowe funkcje w kabinie i wokół niej to m.in.:
• Nowy 8-calowy dotykowy wyświetlacz Doosan Smart Touch, który dostarcza więcej informacji dzięki ekranowi większemu o 30%
* System audio DAB (z zestawem głośnomówiącym i Bluetooth)
* Uruchamianie bez kluczyka (system inteligentnego kluczyka) i zdalne blokowanie/odblokowywanie drzwi
* W pełni regulowany, amortyzowany fotel z ogrzewaniem (i opcjonalną funkcją chłodzenia)
* Układ równoległych wycieraczek i nowa konstrukcja pedałów
* Poprawiony przepływ powietrza do odmrażania i klimatyzacji
* 7 świateł roboczych LED w standardzie
* 4 dodatkowe światła LED jako opcja
* AVM – system monitoringu strefy wokół maszyny z kamerami 360° (opcja)
Większe możliwości nośnika narzędzi
Koparka DX165WR-7 zapewnia lepszą jakość ruchów narzędzi obrotowych, takich jak mulczery i większy zakres roboczy narzędzi przegubowych montowanych z przodu. Zwiększono skok siłownika wysięgnika przegubowego, choć miejsce jego montażu pozostało bez zmian. W górnej części siłownika wysięgnika dodano zawór blokujący, który zapobiega niespodziewanemu zwolnieniu siłownika wysięgnika przegubowego w trakcie kopania.
Model DX165WR-7 jest standardowo wyposażony w imponującą 3,3-tonową przeciwwagę w konfiguracjach zarówno z wysięgnikiem jednoczęściowym, jak i przegubowym, ale istnieje możliwość wyposażenia go w opcjonalną cięższą, 3,8-tonową przeciwwagę. Dzięki temu udźwig i moc kopania modelu DX165WR-7 są większe niż w koparkach poprzedniej generacji. Dzięki opcjonalnej przeciwwadze o masie większej o 15% model DX165WR-7 szczególnie dobrze nadaje się do pracy z cięższymi narzędziami, takimi jak rotatory odchylane.
Nowy tryb rotatora odchylanego
W panelu sterowania DX165WR-7 dostępny jest nowy tryb rotatora odchylanego, który można wybrać w celu optymalizacji przepływu i maksymalizacji dokładności rotatora odchylanego poprzez wyeliminowanie ciśnienia zwrotnego. Nowy tryb rotatora odchylanego to specjalny tryb przepływu dwukierunkowego, który jest zarządzany przez EPOS jako tryb jednokierunkowy z bezpośrednim powrotem do zbiornika w każdym kierunku, aby uniknąć ciśnienia zwrotnego i zwiększyć przepływ oraz sterowność.
Aby umożliwić montaż cięższej przeciwwagi, w modelu DX165WR-7 wykorzystano bardziej wytrzymałą oś ZF3060. Koparkę DX165WR-7 wyposażono też w nową górną część konstrukcji, która pozwala sprostać standardom dotyczącym ilości miejsca i wytrzymałości, a także zamontować przeciwwagi o większej masie i narzędzia przegubowe. Wykorzystanie montażu poprzez przykręcanie pozwoliło zwiększyć tylny/przedni nawis nad podwoziem i tym samym poprawić stabilność.
Uzupełniając zwiększoną stabilność zapewnianą przez nową przeciwwagę, model DX165WR-7 oferuje nowy inteligentny układ hydrauliczny, który gwarantuje poprawę działania osprzętu nawet o 30% w porównaniu z poprzednimi modelami koparek. Nowy system zapewnia optymalny rozkład natężenia przepływu w układzie hydraulicznym, gdy ramię i osprzęt pracują jednocześnie, a nowy zawór priorytetowy i dodatkowy przewód hydrauliczny utrzymują stały przepływ do osprzętu, nawet podczas korzystania z ramienia.
Nowe funkcje ułatwiające pracę operatora
Koparka kołowa DX165WR-7 jest standardowo wyposażona w nowy automatyczny hamulec kopania, który przytrzymuje hamulec główny w odpowiednim położeniu po zatrzymaniu pojazdu (osiągnięciu zerowej prędkości), dzięki czemu operator nie musi naciskać pedału hamulca. Znajdujący się na panelu sterowania przycisk automatycznego hamulca kopania pozwala włączać i wyłączać tę funkcję. Naciśnięcie pedału gazu powoduje zwolnienie automatycznego hamulca kopania.
Sterowanie za pomocą joysticka to nowa opcja umożliwiająca kierowanie maszyną za pomocą pokrętła joysticka (bez użycia kierownicy) podczas pracy i jazdy w trybie pracy. Sterowanie za pomocą joysticka działa tylko przy prędkości poniżej 20 km/h, na pierwszym lub drugim biegu. Funkcję włącza i wyłącza się poprzez przytrzymanie przycisku sterowania pokrętła joysticka na panelu sterowania przez co najmniej sekundę.
Układ odłączania obciążenia (LIS – Load Isolation System) to kolejna nowa opcja zwiększająca wygodę jazdy poprzez amortyzowanie zmian położenia przedniej części maszyny podczas jazdy po nierównym lub trudnym terenie. Funkcję amortyzacji wysięgnika także aktywuje się za pomocą przycisku na panelu sterowania – można to zrobić podczas jazdy z prędkością 5 km/h ± 0,5 km/h lub wyższą; funkcja wyłącza się po osiągnięciu prędkości 4 km/h ± 0,5 km/h.
Kolejną nowością w standardzie jest funkcja dokładnego obrotu, która minimalizuje drgania podnoszonego obiektu na początku lub na końcu ruchu, aby zwiększyć płynność ruchów, komfort operatora i bezpieczeństwo pracowników w pobliżu oraz uniknąć uszkodzeń spowodowanych przez spadający obiekt.
Koparka kołowa DX165WR-7 wyposażona jest też standardowo w nowy uchwyt dźwigowy, który stanowi część odlewanego złącza mocowania łyżki na końcu ramienia. Nowy uchwyt dźwigowy ma maksymalną nośność wynoszącą 5 ton oraz wyposażony jest w specjalną tuleję, która zapobiega deformacji otworu dźwigowego.
Układ SPC3 Smart Power Control
Aby spełniać wymogi normy Stage V w zakresie emisji spalin, nowa koparka kołowa DX165WR-7 jest zasilana najnowszej generacji silnikiem Diesla Perkins 1204J, który zapewnia jej moc 102 kW (137 HP) przy 2000 obr./min. Mniejsze zużycie paliwa przez silnik w połączeniu z nowym głównym zaworem hydraulicznym i systemem SPC3 Smart Power Control nowej generacji zapewnia większą oszczędność paliwa w porównaniu z wcześniejszymi modelami.
W koparce DX165WR-7 dostępne są teraz cztery tryby pracy, które ułatwiają obsługę nowej koparki w zestawieniu z bardziej złożoną gamą ośmiu trybów pracy i opcji systemu SPC w starszych maszynach. Operator może ustawić tryb (P+, P, S lub E) zarówno w jednokierunkowym, jak i dwukierunkowym trybie pracy.
Podczas jazdy koparką kołową operator może za pomocą ekranu dotykowego panelu głównego wybrać tryb jazdy z dwiema pompami. Po włączeniu tej opcji prędkość obrotowa silnika spada o około 300 obr./min, co przekłada się na oszczędność paliwa rzędu 10% podczas jazdy. Funkcja przyspieszania także została udoskonalona, dzięki czemu operator szybciej zauważa reakcję po naciśnięciu pedału gazu. Wyłączenie trybu jazdy z dwiema pompami pozwala zwiększyć moment obrotowy podczas jazdy pod górę, choć w przypadku zboczy o niezbyt dużym nachyleniu zalecana jest jazda w trybie z dwiema pompami.
System telematyczny DoosanCONNECT
Nowa koparka DX165WR-7 jest fabrycznie wyposażona w standardzie w najnowocześniejszy bezprzewodowy system zarządzania flotą DoosanCONNECT. System DoosanCONNECT to rozwiązanie do zarządzania flotą przez sieć, niezwykle przydatne w przypadku sprawowania kontroli nad wydajnością i bezpieczeństwem pracy maszyn, podkreślające znaczenie konserwacji zapobiegawczej. Stanowi on standardowe wyposażenie we wszystkich nowych koparkach Doosan (o masie co najmniej 14 ton) oraz wszystkich nowych ładowarkach kołowych i wozidłach przegubowych Doosan.
Więcej informacji na temat sprzętu budowlanego firmy Doosan można znaleźć na stronie: www.doosanequipment.eu i www.maszynybudowlane.pl.
Podstawowe dane techniczne koparki kołowej Doosan DX165WR-7
• Łyżki: .......................................................................................................................... 0,65 m3
• Masa robocza: ............................................................................................................... 17,9 t
• Głębokość kopania (przód – standard): .................................................................. 5020 mm
• Zasięg kopania (przód – standard): ........................................................................ 8235 mm
• Wysokość kopania (przód – standard): .................................................................. 8850 mm
• Szerokość całkowita: ............................................................................................... 2490 mm
• Wysokość (przód – standard): ................................................................................ 3211 mm
• Długość całkowita w pozycji jazdy (przód – standard): .......................................... 8205 mm
• Promień obrotu tylnej części: .................................................................................. 1878 mm
• Moc kopania na łyżce (ISO): ......................................................................................... 11,7 t
• Moc kopania na ramieniu (ISO): ...................................................................................... 6,9 t
• Udźwig na poziomie gruntu (z przodu): ......................................................................... 5,59 t
• Udźwig na poziomie gruntu (z boku): ............................................................................ 4,37 t
• Prędkości jazdy: ................................................................................................ 3/10/34 km/h
• Silnik (SAE J1349, netto): ......................................................... 4-cylindrowy, Perkins 1204J
Stage V 102 kW (137 KM) przy 2000 obr./min
Komentarze