Produkty Górażdże Cement na nowej „Zakopiance"
Na drodze krajowej nr 47 Rabka Zdrój – Zakopane trwają intensywne prace. Według planów już jesienią nowa „Zakopianka” ma być przejezdna. Elementy betonowe tej inwestycji powstają z wykorzystaniem cementu produkowanego przez Górażdże Cement.
Przebieg ,,Zakopianki"
Droga została zaprojektowana w nowym śladzie. Na trasie znajdą się 4 bezkolizyjne węzły drogowe oraz 22 obiekty inżynierskie jak estakady, wiadukty czy mosty, które realizowane są z użyciem cementu z Cementowni Górażdże.
Wykorzystujemy cement 42.5 – mówi Ryszard Mężyk z Betoniarni Mężyk – Beton produkujemy tutaj; w betoniarni, która aktualnie mieści się w Klikuszowej.
Trzeba przyznać, że realizowane obiekty inżynierskie robią wrażenie.
Mamy na przykład obiekt o długości 688 metrów z 25-metrowymi podporami – opisuje Jarosław Lemańczyk z P.U.T. Intercor – Wykonywany był on metodą nasuwania podłużnego, do którego potrzebowaliśmy wytrzymałości betonu minimum 38 MPa. Już po trzech dniach wytrzymałość była na poziomie 51-54 MPa. Czyli bardzo bezpiecznie także realizujemy ten kontrakt.
Przy takiej inwestycji, w dodatku w takim miejscu, nie może się jednak obyć bez pewnych trudności.
Miejsca osuwiskowe – przyznaje Jarosław Lemańczyk – Glina, woda. I warunki atmosferyczne. Zima tutaj, a w tej chwili realizujemy odcinek Rdzawka – Nowy Targ, trwa prawie do maja, zaczynając się na końcu października. Takiej czystej roboty, przy dobrej pogodzie, jest naprawdę mało.
Połączenie Krakowa z Nowym Targiem
Tym bardziej zwraca uwagę systematyczny postęp prac. Docelowo zmodernizowane mają być także lokalne drogi w efekcie czego Kraków zostanie połączony z Nowym Targiem drogą dwujezdniową na całej długości. Usprawni to czas przejazdu, a także zwiększy bezpieczeństwo ruchu.
Komentarze