Przewieziono więcej kruszyw śródlądowym transportem wodnym
W porównaniu z 2013 r., w ubiegłym roku odnotowano wzrost przewozów krajowych o 116,8%, do 4833 tys. ton (głównie ładunków z grupy kruszywo, piasek, kamień), przy wzroście pracy przewozowej o 22,9% do 70,0 mln t∙km – podaje w raporcie Główny Urząd Statystyczny.

Według GUS, tak znaczny wzrost przewozów związany był przede wszystkim z udziałem śródlądowego transportu wodnego w pracach prowadzonych w ramach realizacji projektu Modernizacja Wrocławskiego Węzła Wodnego.
W Polsce w strukturze przewożonych ładunków w 2014 r., podobnie jak w latach poprzednich, dominowały
przewozy towarów z grupy rud metali i pozostałych produktów górnictwa i kopalnictwa (65,6%) oraz z grupy
węgiel kamienny i brunatny, ropa naftowa i gaz ziemny (14,9%).
Więcej: TUTAJ
Źródło: GUS, fot. freeimages