W porcie powstała infrastruktura do przeładunku kruszyw
Zakończyła się przebudowa Nabrzeża Szwedzkiego w Porcie Gdynia. Infrastruktura będzie przede wszystkim użytkowana dla przeładunków towarów masowych sypkich, w tym kruszywa.

16 listopada nastąpiło uroczyste zamknięcie kolejnej inwestycji Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A., współfinansowanej ze środków unijnych. W budynku zabytkowego Dworca Morskiego w Gdyni, odbyła się konferencja zamykająca projekt pn. „Przebudowa Nabrzeża Szwedzkiego w Porcie Gdynia”.
Inwestycja, o wartości całkowitej 90,5 mln zł (dofinansowanie w kwocie ponad 51 mln zł ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013) obejmowała przebudowę odcinka Nabrzeża Szwedzkiego wraz z dostępem drogowo-kolejowym oraz infrastrukturą nadziemną i podziemną, jak również budowę instalacji odbierającej ścieki ze statków oraz przebudowę układu kolejowego (2 585 m.b. torów kolejowych) i nawierzchni drogowych od strony Nabrzeża Duńskiego. Przy Nabrzeżu Szwedzkim przebudowane zostały sieci kanalizacji sanitarnej, deszczowej, wodociągowej, energetycznej i teletechnicznej w strefie przebudowywanego odcinka nabrzeża.
Infrastruktura wybudowana w ramach projektu będzie użytkowana dla przeładunków towarów masowych sypkich, w tym m.in. węgla, koksu, rudy, kruszywa, śruty czy zboża. Realizacja projektu przyczyni się do wzrostu konkurencyjności Portu Gdynia w Regionie Morza Bałtyckiego poprzez zwiększenie możliwości obsługi jednostek o większej pojemności, tj. do ok. 80.000 DWT przy zanurzeniu do 13 m oraz lepsze dostosowanie terminalu masowego do przewozów kolejowych. Służy ona także ochronie środowiska dzięki umożliwieniu większego udziału w przewozie ładunków gałęzi transportu przyjaznych środowisku oraz ograniczeniu przedostawania się zanieczyszczeń do wód portowych.
Źródło: Port Gdynia, fot.: Tadeusz Urbaniak