Moim pierwszym działaniem jest opracowanie nowej strategii rynkowej
- Chcę wykorzystać doświadczenie dyrektora technicznego koncernu i wprowadzić więcej innowacyjnych produktów (nie tylko cement, ale i produkty na bazie cementu) oraz zmienić podejście do klienta - zaproponować nowe rozwiązania techniczne i technologiczne, by pomóc mu w rozwoju jego biznesu - mówi Ernest Jelito, prezes i dyrektor generalny Grupy Górażdże w rozmowie z portalem www.nto.pl.
Jaki jest ten mijający rok dla firmy i branży cementowej w Polsce?
Wszyscy oczekiwali wzrostu zużycia cementu w Polsce, a okazuje się, że jeśli wyniesie on 1 proc., to będzie bardzo dobrze. W ciągu 10 ostatnich lat zużycie cementu w kraju jest na podobnym poziomie ok. 15 mln ton, poza rokiem 2011, kiedy zanotowaliśmy wzrost przed Euro 2012. A przecież przedsiębiorstwa z naszej branży w ostatnich latach zainwestowały miliardy euro, czego efektem jest najnowocześniejszy przemysł cementowy na świecie. I ten słaby wzrost jest największym rozczarowaniem dla branży, bo w jego konsekwencji od kilku lat mocno spada rentowność naszego biznesu. Górażdże będą miały najsłabszy rok pod względem ekonomicznym w ostatnich 10 latach. A przecież chcemy się dalej rozwijać.
Jaki jest zatem wasz przepis na rozwój?
Przemysł zrobił już wiele, by zachęcić decydentów do budowy dróg w technologii betonowej i w tym upatrujemy wzrost zapotrzebowania na cement, podobnie jak w rozwoju budownictwa mieszkaniowego i komercyjnego. Mamy też plany wprowadzenia zmian w samej organizacji. Moim pierwszym działaniem jest opracowanie nowej strategii rynkowej. Chcę wykorzystać doświadczenie dyrektora technicznego koncernu i wprowadzić więcej innowacyjnych produktów (nie tylko cement, ale i produkty na bazie cementu) oraz zmienić podejście do klienta - zaproponować nowe rozwiązania techniczne i technologiczne, by pomóc mu w rozwoju jego biznesu.
Czytaj więcej: www.nto.pl
Fot. Górażdże