Ostatni odcinek A4 otwarty
20 lipca nastąpiło uroczyste otwarcie odcinka autostrady A4 Rzeszów Wschód – Jarosław, ostatniego odcinka A4 budowanego przez konsorcjum Budimex - Strabag. Zapewni on jeden ciąg autostrady pozwalający na bezpośrednie połączenie z Niemcami i Ukrainą.

Autostrada A4 jest częścią trasy biegnącej z Europy Zachodniej na Ukrainę, leżącej w III Transeuropejskim Korytarzu Transportowym. Droga przebiega od przejścia granicznego z Niemcami w Jędrzychowicach, przez m.in. Wrocław, Opole, Katowice, Kraków, Tarnów, Rzeszów aż do przejścia granicznego z Ukrainą w Korczowej.
- Cieszymy się, że Budimex jako lider konsorcjum miał możliwość wykonania ostatniego brakującego odcinka autostrady A4 Rzeszów – Jarosław. To wydarzenie historyczne, gdyż kierowcy po raz pierwszy mają do dyspozycji jeden ciąg najdłuższej autostrady w Polsce, zapewniający komfortową podróż od zachodniej do wschodniej granicy kraju - mówi Grzegorz Domaradzki, Dyrektor Rejonu Budimex SA.
Roboty kontraktowe obejmowały budowę autostrady A4 wraz z infrastrukturą towarzyszącą (techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi) na odcinku od km 581+263,44 do km 622+463,44 tj. na długości 41,2 km. W szczytowym okresie realizacji Kontynuacji Budowy przez konsorcjum przy robotach zaangażowanych było ok. 600 pracowników fizycznych, operatorów, kierowców, ok. 190 pracowników dozoru technicznego oraz ok. 350 jednostek sprzętowych (wraz z operatorami). Powierzchnia autostrady (647 ha) odpowiada powierzchni ok. 774 boisk piłkarskich a nasyp trasy głównej wynoszący 8 000 000 m3 (w tym w ramach Kontynuacji Budowy ok. 500 000 m3) to ok. 560 000 samochodów wypełnionych materiałem nasypowym, które ustawione jeden za drugim utworzyłyby kolejkę o łącznej długości ok. 7 600 km.
źródło; Budimex