Krajowy Program Kolejowy a kruszywa
Jak podaje portal wp.pl: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują wielki program inwestycyjny - Krajowy Program Kolejowy o wartości ponad 66 mld zł. W realizacji jest obecnie ponad 100 projektów za ok. 32 mld złotych.Przepustowość na liniach wywozu kruszyw, mimo zamknięć, wynosi 40–60 procent. To oznacza, że więcej pociągów też mogłoby przejechać. Ważna jest dobra logistyka. Zdarza się bowiem, że pociąg jest zgłaszany przez przewoźnika kilka godzin po planowanym czasie lub przed czasem, ułożonego wcześniej rozkładu jazdy. W takich sytuacjach, po zgłoszeniu gotowości przez przewoźnika, pociąg wyjeżdża na tory w przeciągu jednej godziny.
Analiza obsługi składów za maj – czerwiec potwierdziła, że na Dolnym Śląsku czas oczekiwania na wywóz kruszyw nie był dłuższy niż godzina - do półtorej, od momentu zgłoszenia gotowości do odjazdu przez przewoźnika. Zdarza się jednak, że pociąg stoi dłużej, jeśli na przykład przewoźnik kompletuje skład np. z 30 wagonów, a z kopalni wyjeżdża tylko po 6–8 wagonów i uzupełnia ten skład. Czasami trwa to nawet dwa dni.
PLK zależy, aby pełnej długości składy wyjeżdżały sprawnie na tory stacyjne. Wówczas są szybko odprawiane i nie blokują torów. Na Dolnym Śląsku, skąd wyjeżdża większość kruszyw, na stacji Kłodzko Główne został powołany zespół koordynujący, którego zadaniem jest czuwanie nad maksymalną płynnością przewozów w rejonie stacji i na odcinkach, m.in. Kłodzko - Nowa Ruda i Ścinawka Średnia.
Cały artykuł dostępny na stronie: www.wiadomosci.wp.pl
Komentarze