Więcej Polaków na Baumie
– Bauma 2013 cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem. Już zgłosiło się 24 wystawców z Polski. Zaprezentują oni maszyny ze wszystkich segmentów gospodarki, zaczynając od maszyn, urządzeń górniczych, poprzez agregaty, silniki i dodatkowe oprzyrządowanie, aż po specjalne pojazdy budowlane i maszyny do pozyskania surowców – mówi Georg Moller, szef targów bauma 2013.
Jak ocenia pan liczbę przedsiębiorstw, które potwierdziły udział w targach bauma 2013? Czy widać, że branżę budowlaną dotknął kryzys?
Z liczby wystawców, wynoszącej ponad 3 300, i łącznej powierzchni wystawowej 570 000 metrów kwadratowych możemy być z pewnością bardzo zadowoleni. Zwłaszcza wobec aktualnego rozwoju branży budowlanej na świecie. Sytuacja w przemyśle maszyn budowlanych nie jest obecnie wprawdzie oszałamiająca, jednak okazała się być w ostatnich latach dość stabilna. Z tego powodu, jak dotąd aktualny kryzys tak naprawdę nie dotknął targów bauma. Poza tym nie można zapomnieć, że targi są imprezą międzynarodową i niektóre z krajów – w tym na przykład państwa BRICS – zanotowały raczej umiarkowany spadek, a niektóre nawet lekki wzrost.
BAUMA to jedne z największych targów maszyn budowlanych na świecie |
Jakie będą „hity” targów bauma w tym roku?
Do targów zostało jeszcze kilka miesięcy. Dlatego dziś nie da się jeszcze powiedzieć, jakie nowości zaprezentują nasi wystawcy. Jednak na podstawie naszego doświadczenia mogę powiedzieć, że cykl wprowadzania innowacji w branży kieruje się w znacznym stopniu terminami targów. Dlatego można przyjąć, że na targach bauma – jak już miało to miejsce na poprzednich imprezach – firmy z całej branży zaprezentują swoje najnowsze produkty.
Ilu wystawców z Polski spodziewacie się w tym roku? Jakiego rodzaju maszyny i urządzenia zostaną przez nich zaprezentowane?
Bauma 2013 cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem. Już zgłosiło się 24 wystawców z Polski, ale niestety nie wszyscy z nich dostaną powierzchnię wystawową. Dla porównania podajmy, że w ostatniej edycji w 2010 roku mieliśmy 9 wystawców z Polski. Wówczas wystąpili oni na powierzchni ok. 100 m. kwadratowych, z czego połowa przypadła na fi rmę Dresta – producenta maszyn budowlanych ze Stalowej Woli.
Generalnie zapotrzebowanie na powierzchnię z Polski wzrosło i wynosi obecnie ponad 1100 m2. Polskie firmy zaprezentują maszyny ze wszystkich segmentów gospodarki, zaczynając od maszyn, urządzeń górniczych, poprzez agregaty, silniki i dodatkowe oprzyrządowanie, aż po specjalne pojazdy budowlane i maszyny do pozyskania surowców. Pełna lista wszystkich wystawców widoczna jest pod adresem www.nfm-bauma.de/nfm/3435/3438.php?suche=aktivieren.
Największymi wystawcami z Polski będą: producent pojazdów specjalnych WIELTON z Wielunia oraz łódzki producent maszyn do betonu TECHMATIK.
W jaki sposób chcecie zwiększyć atrakcyjność targów bauma? Czy planujecie zorganizowanie dla publiczności oddzielnych sektorów przeznaczonych dla pojedynczych grup producentów maszyn budowlanych, technologii lub sprzętu budowlanego?
Oczywiście, chcemy wciąż rozwijać nasze targi i zwiększać ich atrakcyjność zarówno dla wystawców, jak i odwiedzających. Będąc wiodącymi targami na świecie, bauma prezentuje odwiedzającym obszerną ofertę: na targach pokazują się wszystkie branże. Każda z grup produktów jest jasno podzielona na cztery tematyczne działy – „Wokół budowy”, „Górnictwo, uzyskiwanie i obróbka surowców”, „Produkcja materiałów budowlanych” oraz „Dostawcy i usługi” – będące podstawą targów bauma.
Na odwiedzających czekają liczne innowacje, prezentacje produktów oraz pokazy na żywo. Wyjątkowa pod tym względem jest z pewnością atmosfera targów: są duże, międzynarodowe i – dzięki temu – wyjątkowe.
Kolejną atrakcją jest forum. W centrum zainteresowania programu znajduje się „Mining” i kraje takie, jak: Indie, Ameryka Południowa i Mongolia.
Jakie grupy odwiedzających chciałby pan zachęcić do udziału w targach bauma 2013?
Bauma są targami branżowymi skierowanymi do przedstawicieli przemysłu budowlanego, materiałów budowlanych i górniczego. Ponieważ na targach prezentują się wszystkie znane przedsiębiorstwa, a nawet zawierane są na nich transakcje, struktura odwiedzających kształtowana jest w dużym stopniu przez osoby decyzyjne różnych szczebli kierowniczych. Przed targami bauma chcielibyśmy dotrzeć do tych właśnie grup docelowych poprzez liczne kampanie reklamowe i obecność w prasie.
Rozmawiał Przemysław Płonka
Fot.: Targi BAUMA
Cały wywiad - w najnowszym wydaniu magazynu "Surowce i Maszyny Budowlane" 1/2013 zamów prenumeratę w wersji elektronicznej lub drukowanej |