Partner serwisu
14 grudnia 2018

Obsługa klienta w górnictwie odkrywkowym

Kategoria: Artykuły z czasopisma

Obsługa klienta to obszar z ogromnym potencjałem. Dzięki standaryzacji procesu i zarządzaniu wizualnym, można uniknąć wielu strat, a także podnieść jakość i wydajność pracy. Wszystko dzięki odpowiednio dobranym narzędziom, takim jak diagram spaghetti, który pokazuje np. jak czasochłonne jest przemieszczanie się pracowników w procesie sporządzania dokumentów. Możemy stracić na tym nawet kilka godzin dziennie.

Obsługa klienta w górnictwie odkrywkowym

Przełom roku jest okresem podsumowań, wyznaczania celów i strategii rozwoju. To również czas przestojów związanych z pogodą, która nie sprzyja realizacji budów i inwestycji. W górnictwie ten moment wykorzystujemy na realizowanie „zaległości”, modernizacje, remonty, coroczne szkolenia BHP. Jednym zdaniem – mniej produkcji, więcej działań około produkcyjnych. Spoglądając szerzej na sytuacje rynku kruszyw można stwierdzić, że nadchodzą tłuste lata (PKB na poziomie 4 %) i oby trwały jak najdłużej. Po chudych latach warto wyciągnąć pewna naukę i w okresach hossy zabezpieczać się na czas bessy. Mam na myśli optymalizacje procesów, co jest moim obszarem zainteresowań. Zresztą wielokrotnie na łamach „Surowców i Maszyn Budowlanych” ukazywały się artykuły o tym, jak zmieniać i wpływać na procesy produkcji kruszyw. Tym razem chciałbym poruszyć temat szeroko pojętej „obsługi klienta”, ponieważ w tym obszarze tkwi ogromny potencjał. Optymalizacja tego obszaru to przede wszystkim oszczędności w postaci zasobów, takich jak: papier, prąd, eksploatacja ksero itp. Najważniejszy natomiast jest czas. Ogromna ilość czasu, którą można odzyskać i przeznaczyć na poszukiwanie i pozyskanie nowych klientów, a to przekłada się na konkretne pieniądze. Na podstawie badań przeprowadzonych w Niemczech na 181 stanowiskach administracyjnych 38% czasu pracy tracone jest na czynności nieproduktywne: szukanie, oczekiwanie, poprawianie[MF1] , itp. Odpowiada to 15,4 godzinom na tydzień na jednego pracownika. Odzyskanie choćby części z tego zmarnowanego czasu może dać kopalni przewagę konkurencyjną i pozwolić odnaleźć się w czasach, kiedy klienci nie będą ustawiać się w kolejce po kruszywa.

Obsługa klienta

W moim podejściu obsługa klienta to wszelkie zadania i czynności, które wchodzą pośrednio lub bezpośrednio w relacje z klientem lub potencjalnym klientem. Można tu wymienić takie działania, jak:

Sprzedaż.

Marketing.

Realizacja zamówień.

Obsługa po sprzedażowa.

Rozwiązywanie problemów (reklamacje).

Komunikacja.

Zakupy.

Cały artykuł dostępny w magazynie "Surowce i Maszyny Budowlane" 1/2018. Zamów prenumerate na przyszły rok. 

Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ