Postępują prace na budowie obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej w ciągu DK73
Prac na budowie obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej w okresie zimowym nie przerwano. Te, które można wykonywać w trudnych warunkach atmosferycznych trwały. Najwięcej wykonano robót melioracyjnych. Tu zaawansowanie prac wynosi ponad 63 %. Roboty mostowe zrealizowane są na poziomie ponad 31 %.

Na najdłuższym na obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej, 116 metrowym wiadukcie nad linią kolejową Tarnów-Szczucin, prowadzone są prace przy budowie szalunku i zbrojeniu ustroju nośnego. Montowane są łożyska na czterech podporach. Betonowany jest ustrój nośny : ściany, płyta pomostowa i skrzydła przepustu na rowie melioracyjnym z przejściem dla małych i średnich zwierząt. Wykonywane są także prace ziemne przy wykopach i nasypach oraz melioracyjne i elektryczne.
Inwestycja obejmuje:
budowę nowego odcinka jednojezdniowej drogi dwupasowej klasy GP o długości około 6,9 km,
wykonanie nawierzchni przystosowanej do nośności 115 kN/oś,
budowę obiektów inżynierskich (wiaduktów, mostu, przepustów, murów oporowych),
wykonanie systemu odwodnieniowego drogi (kanalizacja deszczowa, rowy, przepusty),
budowę dróg dojazdowych (serwisowych), zjazdów,
budowę zatok postojowych do kontroli pojazdów,
wykonanie urządzeń ochrony środowiska (ekrany, urządzenia oczyszczające wody),
budowę lub przebudowę chodników,
oznakowanie i organizacja ruchu z zastosowaniem urządzeń bezpieczeństwa ruchu,
przebudowę lub zabezpieczenie urządzeń obcych kolidujących z budową drogi,
opracowanie dokumentacji powykonawczej,
uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.
Umowa na budowę odcinka jednojezdniowej drogi dwupasowej klasy GP, w ciągu DK73 podpisana została 10.07.2018 r. i od tej daty liczony jest czas trwania robót. Gotowa obwodnica i oddania zgodnie z umową ma być w kwietniu 2020 r. Do czasu na realizację nie jest wliczany okres zimowy czyli od 15 grudnia do 15 marca. Koszt inwestycji wynosi ponad 102 mln zł.
Komentarze