Wykonawcy w zimie nie próżnowali
Pogoda w przerwie zimowej sprzyjała Wykonawcom. Zgodnie z warunkami kontraktowymi do czasu realizacji robót budowlanych nie wlicza się okresów zimowych. Wykonawcy postanowili jednak czynnie wykorzystać okres pomiędzy 1 grudnia a 15 marca i wykonywać te czynności, na które pozwala technologia wykonywania.

Na budowie autostrady A1, w okresie zimowym, warunki pogodowe umożliwiły wykonanie:
na odcinku węzeł „Blachownia” (bez węzła) – węzeł „Zawodzie” (z węzłem)
robót ziemnych na drogach serwisowych,
konstrukcji nawierzchni na drogach serwisowych,
przepustów na drogach serwisowych,
umocnienie skarp stożków obiektów mostowych,
montaż ogrodzenia autostrady,
montaż barier energochłonnych,
realizacja pasa technologicznego, roboty ziemne i konstrukcja nawierzchni,
wykonanie pobocza na trasie głównej,
montaż ekranów akustycznych,
montaż oświetlenia węzła Zawodzie,
roboty melioracyjne,
budowę rowów odwadniających,
humusowanie skarp i terenów płaskich.
na odcinku węzeł Zawodzie (bez węzła) – węzeł Woźniki (z węzłem):
podbudowy z kruszywa stabilizowanego mechanicznie,
nawierzchni z kostki brukowej,
montaż barier energochłonnych,
budowę kanalizacji deszczowej, wykonanie drenaży,
roboty melioracyjne na ciekach i rzekach,
montaż wypełnień ekranów akustycznych,
przygotowanie powierzchni pod ułożenie powłoki antykorozyjnej,
roboty na obiektach mostowych WD-390, MA-393,
roboty wykończeniowe na małych obiektach mostowych PP, PZS,
montaż balustrad skarpowych.
W drugim tygodniu marca, wraz z pojawianiem się wyższych temperatur, wykonywano również roboty bitumiczne.
na odcinku węzeł Woźniki (bez węzła) – węzeł Pyrzowice (bez węzła) między innymi:
profilowanie skarp,
umacnianie skarp z wykorzystaniem geokraty,
wykonywanie podbudowy z kruszywa stabilizowanego mechanicznie,
wykonywanie ścieków skarpowych,
wykonywanie nawierzchni z kostki brukowej,
montaż barier energochłonnych i poręczy,
montaż wypełnień ekranów akustycznych,
roboty na obiektach mostowych KT-409a i WA-415,
przygotowanie powierzchni pod ułożenie powłoki antykorozyjnej,
roboty wykończeniowe na małych obiektach mostowych PP, PZS,
obrukowanie stożków obiektów mostowych,
wykopy pod przepompownie wód,
montaż pompowni wód na Obwodzie Utrzymania Ożarowice
roboty przy budowie kanalizacji deszczowej, wykonanie drenaży,
roboty melioracyjne na ciekach i rzekach.
Rozpoczęcie sezonu budowlanego
Dzisiaj kończy się przerwa zimowa na kontraktach GDDKiA. Po okresie zimowy Wykonawcy wracają do pracy na placach budowy. Aktualnie katowicki oddział GDDKiA zarządza budowami 5 odcinków autostrady A1 oraz budową drugiej jezdni drogi S1 na odcinku Pyrzowice – Podwarpie.
W tym roku planujemy oddać do ruchu 3 odcinki autostrady A1:
G: węzeł „Blachownia” (bez węzła) – węzeł „Zawodzie” (z węzłem) ok. 4,7 km,
H: węzeł Zawodzie (bez węzła) – węzeł Woźniki (z węzłem) ok. 16,7 km,
I: węzeł Woźniki (bez węzła) – węzeł Pyrzowice (bez węzła) ok. 15,2 km,
o łącznej długości 36,6 km.
Pod znakiem zapytania pozostaje odcinek 21,3 km od węzeł „Rząsawa" (z węzłem) do węzła „Blachownia" (z węzłem). Wykonawca w odpowiedzi na opóźnienia w budowie oraz niewywiązywanie się z warunków kontraktowych otrzymał wezwanie do wykonywania zaległych prac oraz do uregulowania zaległych płatności na rzecz podwykonawców.
Jednocześnie trwa budowa autostrady A1 na odcinku E gr. woj. łódzkiego – węzeł Rząsawa (bez węzła), która znajduje się w początkowej fazie. Obecnie wykonywane są takiej prace, jak: wycinka drzew, prace geodezyjne, prace ziemne. Zakończenie budowy planowane jest w 2022 roku.
Na świeżo rozpoczętej budowie drugiej jezdni drogi S1 na odcinku Pyrzowice – Podwarpie, 15 marca br. wprowadzone zostały tymczasowe organizacje ruchu dla dróg powiatowych: DP 3204S; DP 4719S; DP 4746S;DP 4756S; DP 4757S. Wykonawca zakończył prace saperskie. Roboty przygotowawcze w zakresie wycinki drzew i krzewów są już na ukończeniu - pozostał wywóz materiału z wycinki. Trwa inwentaryzacja istniejących dróg i budynków. Na 21 marca planowane jest wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu dla drogi krajowej nr 78 w postaci oznakowania wyjazdu z placu budowy oraz zawężenia ul. Wolności. Planowane zakończenie inwestycji nastąpi w 2021 roku.
Komentarze