Polska w czołówce producentów odzieży roboczej w Europie!
Digitalizacja, globalizacja, dbałość o ochronę środowiska – te czynniki, jak czytamy w zeszłorocznym raporcie „Rynek mody w Polsce”, mają wpływ na rozwój sektora odzieżowego.
Sektor odzieżowy w Polsce w 2022 roku ma osiągnąć wartość ponad 43 mld zł – wynika z raportu KPMG „Rynek mody w Polsce”. W europejskich rankingach wielkości rynku odzieżowego Polska zajmuje 8 pozycję. Krajowi producenci odzieży roboczej liczą zyski i świętują wzrost popytu.
Polskie firmy są coraz bogatsze i chętniej inwestują w odzież roboczą. Zatem jej producenci muszą stanąć na wysokości zadania, zarówno w kwestii wymogów technicznych, odpowiedniej estetyki, jak i przez właściwe dopasowanie kanałów dystrybucji. W kwestii bezpieczeństwa odzież robocza musi spełniać przede wszystkim wymagania Unii Europejskiej z zakresu ochrony pracowników, które stale się zaostrzają. Jednak o ile w przypadku branży budowlanej czy przemysłu ciężkiego odpowiednio dobrana odzież jest kwestią zdrowia i życia pracowników, tak w branży usług jej wybór jest najczęściej determinowany kwestią estetyki i komfortu pracowników. Firmy zajmujące się sprzedażą odzieży roboczej muszą na bieżąco śledzić trendy w branży, zwłaszcza jeśli chodzi o odzież przeznaczoną dla kobiet, która wymaga innych krojów.
Niektóre ubrania robocze i ochronne wymagają specjalnych fasonów przeznaczonych specjalnie dla kobiet. Nasza firma wychodząc naprzeciw wymaganiom rynku oferuje kolekcje przeznaczone dla różnych branż, zaprojektowane właśnie z myślą o kobietach – przyznaje Elżbieta Rogowska wiceprezes zarządu w PW Krystian, członek Koalicji Bezpieczni w Pracy
Co ciekawe, w ostatnim czasie zauważyliśmy wzrost popytu na damskie fasony oraz na małe rozmiary w branżach, które zwyczajowo postrzegane są jako „męskie”. Szacujemy, że w ostatnich 5 latach wzrost produkcji odzieży roboczej przeznaczonej dla kobiet wzrósł o około 20 proc. – dodaje Elżbieta Rogowska.
Odzież roboczą coraz cześciej można kupic online. Przeniesienie sprzedaży do kanału internetowego umożliwiło małym firmom oferującym odzież roboczą dotarcie do klientów z konkretnej niszy. W szczególności przy odzieży chroniącej przed zagrożeniami, ten kanał sprzedaży nie jest optymalny, gdyż dobór takiej odzieży wymaga doradztwa i indywidualnego doboru rozwiązania do stanowiska pracy, a często także spersonalizowanego rozmiaru odzieży uszytej pod danego pracownika. Przy wyborze odzieży roboczej należy zwrócić uwagę na to, czy spełnia odpowiednie normy i czy jest uszyta z materiałów wysokiej jakości. Niestety często zapomina się, że równie istotne jest jej właściwe serwisowanie i konserwowanie w trakcie użytkowania.
– Serwis odzieży roboczej w profesjonalnych warunkach w pralniach przemysłowych jest niezwykle ważny z kilku powodów. Przede wszystkim zapobiega skażeniom mikrobiologicznym i usuwa wiele drobnoustrojów, które mogą prowadzić do zatruć – mówi Marta Tomaszewska, specjalista ds. bhp w CWS-boco Polska, członek Koalicji Bezpieczni w Pracy.
– Oddając odzież w profesjonalne ręce mamy też pewność, że nie utraci ona swoich ochronnych właściwości – dodaje.
Link do badania „Bezpieczeństwo pracy w Polsce 2018. Bezpieczeństwo pracy obcokrajowców”: http://bit.ly/Raport_Bezpieczeństwo_Pracy_w_Polsce_2018
Ciekawostki na temat kultury bezpieczeństwa w pracy można znaleźć również na portalu Facebook www.facebook.com/bezpieczniwpracy oraz LinkedIn https://www.linkedin.com/company-beta/17927028/?pathWildcard=17927028
Komentarze