Ruszyła przebudowa odcinka Czyżew-Białystok na linii Rail Baltica
Rozpoczęła się modernizacja linii kolejowej pomiędzy Czyżewem i Białymstokiem. Budowa nowych stacji i przystanków, ponad 70 km nowych torów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym sprawi, że z Białegostoku do Warszawy można będzie dojechać w mniej niż 90 minut. Inwestycja o wartości ponad 3,3 mld zł jest współfinansowana ze środków instrumentu CEF – „Łącząc Europę”. To jedna z największych inwestycji kolejowych w Polsce.
- Budowa trasy Rail Baltica to jeden z najważniejszych projektów europejskich, który lepiej skomunikuje Polskę z Litwą, Łotwą i Estonią. Za kilka lat linia ta stanie się główną osią transportową, która pozwoli sprawnie korzystać z podróży krajowych oraz międzynarodowych. Będzie zarazem symbolem nowoczesnego transportu w tej części Europy – powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.
- Inwestujemy w połączenia w skali regionalnej, krajowej i międzynarodowej. Rail Baltica jest jednym z projektów, które zwiększają możliwości kolei zarówno dla podróżnych jak i przewoźników towarów. Efektem prac realizowanych z udziałem środków unijnego instrumentu CEF Łącząc Europę staje się większa dostępność kolei, krótsze atrakcyjne podróże oraz sprawniejszy, bardziej ekonomiczny przewóz ładunków – stwierdził Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
Odcinek modernizowanej linii z Warszawy do stolicy Podlasia, na międzynarodowej trasie kolejowej Rail Baltica, to jedna z najważniejszych inwestycji na polskich torach o znaczeniu krajowym i międzynarodowym. Pociągi pasażerskie zwiększą prędkość do 200 km, a stacje i przystanki będą dostępne dla wszystkich podróżnych. Wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowych zapewnią bezkolizyjne skrzyżowania. Wzrośnie także przepustowość linii, co umożliwi uruchomienie większej liczby połączeń.
Komentarze