Partner serwisu

Betonowali 15 m pod wodą

Kategoria: Aktualności

Lafarge zakończył dostawy mieszanki betonowej na budowę podwodnego korka na terenie budowy Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Generalnym wykonawcą projektu jest Soletanche Polska. Betonowanie trwało niemal 10 dni, od 19-28 maja w trybie ciągłym, 24 godziny na dobę. Na budowę dostarczono 25 tys. metrów sześciennych mieszanki. Na głębokości 15 m pod wodą wykonano betonowy korek, którego zadaniem jest odcięcie wód gruntowych od podłoża, stabilizacja gruntu oraz zabezpieczenie fundamentów budynku.

Betonowali 15 m pod wodą

Proces wylewania betonu pod wodą był wyjątkowy z wielu względów. Jednym z nich była technologia podawania betonu. Warstwa wylanego betonu ma grubość od 1,5 do 2,0m. Mieszankę betonową podano pod wodę za pomocą dwóch podajników do betonowania podwodnego oraz trzech pomp.

Jest to jedna z największych w Polsce inwestycji realizowanych z budżetu państwa. Rząd przeznaczył na jej budowę 358 milionów złotych.

– Podwodne betonowanie to wyjątkowy projekt, jeden z najbardziej skomplikowanych technicznie i logistycznie w Polsce w ostatnich latach. Dlatego bardzo się cieszymy, że Lafarge może w nim brać udział. 25 tysięcy metrów sześciennych mieszanki do budowy betonowego korka dostarczane było z pięciu wytwórni betonu Lafarge z terenu Trójmiasta oraz jednej Thomas Beton. Betonomieszarki wykonały prawie 4 tysiące kursów – powiedział Tomasz Chełmicki, Dyrektor ds. Betonu w Lafarge.

Do produkcji mieszkanki betonowej zastosowano cement i kruszywa Lafarge. Użyto cementu CEM IV z cementowni Kujawy (CEM IV/B (V) 32,5 R – LH/NA) wykorzystywanego przy takich projektach jak budowa obiektów masywnych i elementów podwodnych.

Wyzwaniem była obsługa logistyczna projektu oraz jego przygotowanie organizacyjne. – Na plac budowy dostarczaliśmy w trybie ciągłym mieszankę betonową przez niemal 10 dni, 24 godziny na dobę. Ważną rolę spełniali pracownicy laboratorium, którzy przygotowali receptę i cały czas kontrolowali jakość mieszanki. Jestem zadowolony, że betonowanie zakończyło się sukcesem – powiedział Michał Wolniewicz, Regionalny Kierownik ds. Produkcji i Utrzymania Ruchu w Lafarge i kierownik tego projektu.

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ