Bezpiecznie w kopalni
Na specjalne zamówienie Grupy Holcim powstała nietypowa wywrotka ze skrzynią KH-KIPPER przeznaczoną do transportu urobku w kopalni. Pojazd został zaprojektowany i wyposażony w liczne rozwiązania mające na celu maksymalne zwiększenia bezpieczeństwa i efektywność pracy.
Grupa Holcim to światowy lider w produkcji materiałów budowlanych, dostarczający rozwiązania dla firm wykonawczych, architektów i inżynierów na całym świecie. Zajmuje się produkcją cementu, kruszywa i betonu wykorzystywanych w budownictwie. Grupa Holcim powstała w wyniku fuzji spółek Lafarge i Holcim przeprowadzonej w 2015 roku.
Nowoczesna stal HARDOX na podłodze i burtach zapewnia maksymalną odporność skrzyni na ścieranie i wydłuża okres eksploatacji sprzętu podczas pracy w kopalni. Przed lakierowaniem zarówno rama, jak i skrzynia zostały zabezpieczone podkładem cynkowym, który stanowi dodatkową ochronę przed korozją.
Skrzynia W1M o objętości 22 m3 została zaprojektowana tak, aby móc pracować praktycznie w każdych warunkach klimatycznych. System podgrzewania podłogi spalinami zapobiega przymarzaniu ładunku, co ułatwia wyładunek i zwiększa bezpieczeństwo pracy.
Podłoga wznosząca się w tylnej części skrzyni zapobiega wypadaniu ładunku podczas jazdy po pochyłym terenie. Tutaj urobek dodatkowo zabezpiecza tylna burta otwierana za pomocą lin.
Charakterystyczna osłona ROPS&FOPS zapewnia kierowcy bezpieczeństwo chroniąc kabinę przed zgnieceniem pod ciężarem samochodu w przypadku jego przewrócenia oraz przed elementami spadającymi z góry. Osłona montowana jest do podwozia i jest niezależna od kabiny.
Dodatkowe osłony akumulatorów, zbiornika paliwa i zbiornika AdBlue chronią je przed uszkodzeniem przez urobek spadający z góry w trakcie załadunku lub jazdy po kopalnianych drogach.
Widoczność poprawiają dodatkowe lampy zamontowane na specjalnej belce pod przednią szybą, lampy LED umiejscowione na kabinie oraz lampy robocze między kabiną a skrzynią.
System monitorujący HYVA SMART zapewnia kierowcy aktualizowane w czasie rzeczywistym dane o pracy wywrotki podnosząc bezpieczeństwo i efektywność.
Automatyczny system smarowania Groeneveld-BEKA pozwala zaoszczędzić wiele godzin smarowania ręcznego. Kluczowe komponenty smarowane są podczas pracy wywrotki, więc system nie wymaga przestoju. Personel zajmujący się konserwacją nie musi czołgać się, ani wspinać po wywrotce, aby smarować trudno dostępne miejsca.
Sygnalizator cofania marki Brigade Electronics z tzw. białym szumem emituje dźwięk podobny do dźwięku szumu fali morskiej ograniczając niebezpieczeństwo dla osób i innych pojazdów znajdujących się w pobliżu, ale jednocześnie zmniejsza uciążliwy hałas. Biały szum jest bardzo łatwy do zlokalizowania, przyjemniejszy dla ucha oraz łatwiejszy do zlokalizowania przez pieszych. Bezpieczne manewrowanie dużym pojazdem zapewnia dodatkowo zamontowana z tyłu kamera cofania VOLVO.
Komentarze