Targi Bauma
Targi Bauma są wiodącymi na świecie targami maszyn budowlanych, maszyn górniczych, pojazdów budowlanych i sprzętu budowlanego. W tematykę doskonale wpisuje się szeroka oferta KH-KIPPER. Na stoisku FN.720/10 polski producent po raz kolejny zaprezentuje rozwiązania zarówno dla budownictwa, jak i kopalń.
Zabudowa kopalniana W1MV
Zabudowę W1MV zaprojektowano do pracy w najtrudniejszych warunkach eksploatacyjnych w kopalniach. Wykorzystywana do transportu urobku z miejsca wydobycia do kruszarki, po odpowiednim przygotowaniu drogi transportowej może z powodzeniem zastąpić tradycyjne wozidło. Na Baumie zostanie zaprezentowana na podwoziu Scania 8x4.
W czasie transportu materiału o dużej frakcji jest narażona na nieustanne zużycie. Do produkcji zabudowy W1MV wykorzystano blachę trudnościeralną nowej generacji – Hardox 500 Tuf. Nowoczesna stal na podłodze i burtach zapewnia maksymalną odporność skrzyni na ścieranie i wydłuża okres eksploatacji sprzętu podczas pracy w kopalni. Trudnościeralna blacha Hardox 500 Tuf to najnowszy produkt w rodzinie Hardox oferujący wytrzymałość, ekstremalną twardość i gwarantowaną udarność w jednej i tej samej blasze trudnościeralnej. Hardox 500 Tuf łączy w sobie najlepsze własności Hardox 450 i Hardox 500. Efektem jest blacha trudnościeralna, która nie ma konkurencji na rynku.
Duży dach zamontowano w taki sposób, aby gwarantował zabezpieczenie profilu górnego ściany przedniej przed elementami spadającymi z góry w czasie załadunku.
Podłoga wznosząca się w tylnej części skrzyni zapobiega wypadaniu ładunku podczas jazdy po pochyłym terenie. Urobek dodatkowo zabezpiecza tylna burta otwierana za pomocą lin.
Bezpieczne manewrowanie i jazdę dużym pojazdem zapewnia zamontowana z tyłu kamera cofania marki Brigade Electronics. System monitoringu wizyjnego pomaga kierowcy zobaczyć martwe strefy przy cofaniu, przesyłając na monitor w kabinie sygnał na żywo pokazujący wszystko w polu widzenia kamer, włącznie z ludźmi i przeszkodami.
Wywrotka wyposażona została w wytrzymały siłownik hydrauliczny HYVA FC zapewniający krótki czas wyładunku niezwykle istotny przy wielokrotnych cyklach wyładunku.
Bazujący na pracy w chmurze system monitorujący HYVA SMART podnosi efektywność i bezpieczeństwo zapewniając kierowcy aktualizowane w czasie rzeczywistym dane m. in. takie jak dane dotyczące ciężarówki i rozładunków, ładowność, ostrzeżenia o niebezpiecznym położeniu przy rozładunku, ostrzeżenia dotyczące konserwacji oraz statystyki z liczbą cykli załadunku i wywrotu.
System wymiennych nadwozi
System wymiennych nadwozi umożliwia dowolną konfigurację nadwozia samochodu ciężarowego (wywrotka, betoniarka, inne nadwozie) według aktualnych potrzeb zwiększając funkcjonalność samochodu w ciągu całego roku. W skład systemu wchodzi podwozie ciężarowe z zabudową KH-KIPPER i betonomieszarka na nogach odstawczych. System stworzono z myślą głównie o małych betoniarniach, które nie mają dużego parku maszynowego, ale chcą realizować różne zadania transportowe. Rozwiązanie pozwala takim przedsiębiorstwom lepiej dostosować się do nowych realiów zaburzonych łańcuchów dostaw, bo wystarczy mieć tylko jedno podwozie z dwoma wymiennymi nadwoziami na nogach odstawczych. Beczka betonomieszarki umożliwia transport płynnego betonu, a zabudowa wywrotki - przewóz materiałów sypkich lub palet. Zamiana zabudowy samowyładowczej na betonomieszarkę przy takim rozwiązaniu jest stosunkowo prosta: wymaga zaledwie 1-2 osób i trwa kilkanaście minut.
Prezentowana na stoisku KH-KIPPER trójstronna zabudowa W3H na podwoziu MAN 8x4 z siłownikiem Nummi pod podłogą wyposażona jest w hydrauliczną lewą burtę. Najnowsza modernizacja umożliwia podnoszenie skrzyni na bok przy maksymalnie otwartej burcie hydraulicznej, która pozostaje w ustalonej pozycji podczas ruchu skrzyni. Nowe rozwiązanie daje możliwość bardziej precyzyjnego wyładunku materiału w pobliżu samochodu oraz dodatkowo osłania koła pojazdu przed zasypaniem ładunkiem. Opcja taka jest często stosowana przy naprawach infrastruktury drogowej i znacznie zwiększa funkcjonalność pojazdu.
Komentarze