Iłżę ominiemy obwodnicą
Wąski odcinek DK9 z trudnym do przejechania przez ciężarówki zakrętem pod ruinami Zamku Biskupów Krakowskich w centrum Iłży przestanie być zmorą kierowców. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała 17 października 2018 r. umowę na projekt i budowę obwodnicy tego miasta. Ruch tranzytowy zniknie z centrum Iłży wiosną 2022 r.
- Rząd równomiernie inwestuje w infrastrukturę w polskich regionach. Ważne są dla nas zarówno duże inwestycje, takie jak ekspresowa obwodnica Radomia, jak i mniejsze, a bardzo potrzebne lokalnej społeczności, takie jak obwodnica Iłży. Wyprowadzenie ruchu ciężkiego z tej malowniczo położonej miejscowości oznacza dużą ulgę dla jej mieszkańców – powiedział minister Andrzej Adamczyk.
Do tego czasu powstanie jednojezdniowa droga o długości ok. 7,2 km, przebiegająca po zachodniej stronie miasta i istniejącej DK9. Obwodnica Iłży będzie drogą klasy GP o zmiennym przekroju, z dwoma lub trzema pasami ruchu w układzie 2+1 na części odcinka. Powstaną dwa węzły drogowe: na przecięciu z drogą wojewódzką nr 747 (węzeł Iłża Północ) oraz na włączeniu w istniejący ślad DK9 (Iłża Południe). Zaplanowano również budowę sieci dróg dojazdowych, obiektów inżynierskich, oświetlenia drogowego, systemu odwodnienia, rozbudowę skrzyżowań jednopoziomowych, przebudowę infrastruktury kolidującej, budowę urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Wykonawcą inwestycji jest Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, a wartość umowy wynosi ok. 185 mln zł. Czas realizacji zadania to 34 miesiące od dnia podpisania umowy (do czasu objętego projektowaniem wlicza się okresy zimowe, do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych, tj. od 15 grudnia do 15 marca).
Komentarze