Doosan przedstawia nową ładowarkę kołową DL420-7 Stage V
Doosan Infracore Europe wprowadza na rynek nową ładowarkę kołową DL420-7 Stage V, która charakteryzuje się całkowicie nową konstrukcją zapewniającą wyższą wydajność, niższe zużycie paliwa oraz znacznie ulepszone środowisko pracy operatora w porównaniu z poprzednim modelem Stage IV.
Model DL420-7 to powiew świeżości w ofercie ładowarek kołowych Doosan – posiada całkiem nową, przestronną i ergonomiczną kabinę oraz innowacyjne funkcje zapewniające wyższą produktywność, lepszą sterowność i wygodę operatora. Podobnie jak w przypadku wszystkich ładowarek, większość wymienionych funkcji dostępna jest w standardzie w modelu DL420-7. Odróżnia to maszyny Doosan od innych dostępnych na rynku marek, gdzie takie funkcje stanowią wyposażenie opcjonalne.
Wyższa wydajność
Model DL420-7 posiada wyższą standardową pojemność łyżki 4,5 m3, największą w swojej klasie, a także zapewnia o 7% większą produktywność niż poprzedni model „-5”. Dzięki automatycznej pięciobiegowej skrzyni biegów PowerShift i wytrzymałej hydraulicznej blokadzie mechanizmu różnicowego (HDL) dostępnych w standardzie, model DL420-7 działa wyjątkowo dobrze, szczególnie w trudnych warunkach. Model DL420-7 posiada układ hydrauliczny oraz pomocniczy układ hydrauliczny zapewniające płynne reakcje, dzięki czemu jest to idealne rozwiązanie do przenoszenia materiałów w działalności budowlanej, pracach wyburzeniowych, w branży zarządzania odpadami, recyklingowej, górniczej i wydobywczej.
Model DL420-7 jest napędzany nowym 6-cylindrowym silnikiem Scania DC13 Stage V o mocy 257 kW (345 KM) przy 1800 obr./min zapewniającym niesamowity maksymalny moment obrotowy 2196 Nm przy 1100 obr./min. Nowy silnik spełnia wymagania normy Stage V dotyczące emisji bez konieczności stosowania układu recyrkulacji spalin (EGR) dzięki technologiom selektywnej redukcji katalitycznej i utleniania katalitycznego oraz filtrowi cząstek stałych (DPF). Okres oczyszczania z popiołu w filtrze DPF został wydłużony do ponad 6000 godzin, a operator otrzymuje pełne informacje o statusie DPF dzięki wskaźnikowi poziomu popiołu wyświetlanym na nowym 8-calowym ekranie dotykowym w kabinie.
Optymalizacja zużycia paliwa
Dzięki braku konieczności stosowania EGR oraz możliwości wyboru nowych trybów zasilania (SAT2, Standard lub Power), silnik Stage V zapewnia zmniejszenie zużycia paliwa o 5%. Najnowsza technologia kontroli mocy SAT2 automatycznie skanuje aktywność maszyny i dostosowuje moc wyjściową silnika na podstawie analizy ciśnienia wysięgnika, ciśnienia pompy i mocy wyjściowej wału w czasie rzeczywistym.
Nowa przestronna i ergonomiczna kabina
Za pomocą nowego systemu inteligentnego kluczyka Doosan na panelu sterowania kabiny operator może uruchomić maszynę bez użycia kluczyka, co zapobiega kradzieży maszyny. Na każdym urządzeniu można zarejestrować do sześciu maszyn. System inteligentnego kluczyka umożliwia zdalne sterowanie drzwiami, blokowanie i odblokowanie drzwi, zwalnianie drzwi, wyszukiwanie oraz inne funkcje. Panel sterowania posiada również dwa gniazda USB.
Nowy joystick EMCV (elektryczny główny zawór sterujący) wbudowany w podłokietnik to kolejna standardowa funkcja w kabinie, która umożliwia operatorowi płynne i precyzyjne sterowanie ładowarką kołową. Czułość sterowania joystickiem można ustawiać i zmieniać według preferencji operatora za pomocą nowego 8-calowego ekranu dotykowego.
Ekran dotykowy charakteryzuje się innowacyjnym, uniwersalnym designem i posiada następujące funkcje:
Nowa grafika
Pełna regulacja pozycjonowania
Łatwe poruszanie się po menu, w tym funkcja „szybkiego menu”
Ustawienia i informacje o maszynie
Informacje o wydajności
Opcjonalny system ważący
Kamera cofania
Sterowanie systemami HVAC i A/C
Funkcje pomocy
Nowa kabina wyposażona jest w fotel Grammer Actimo XXL z regulacją amortyzacji w poziomie i w pionie, pneumatyczną podporą oraz podgrzewaniem w standardzie. 3-punktowy pas bezpieczeństwa z ikonami alarmu na ekranie dotykowym oraz na panelu wskaźników, który ma teraz nowy wygląd oraz został wyposażony w szybę z powłoką antyrefleksyjną.
Doskonała widoczność operatora
Nowa kabina oferuje znacznie ulepszone pole widzenia ze strony operatora dzięki ograniczeniu „martwych punktów” wokół kabiny oraz zastosowaniu okien większych o 14% w porównaniu z poprzednim modelem DL420-5. Model DL420-7 oferuje również jako wyposażenie opcjonalne elektrycznie regulowane tylne lusterka dla zwiększonego bezpieczeństwa. Światła robocze LED są zamontowane na kabinie (standardowo cztery z przodu i z tyłu, opcjonalnie sześć z przodu i z tyłu). Światła LED na tylnej pokrywie silnika mają automatyczną funkcję antykolizyjną używaną podczas cofania.
Jako wyposażenie opcjonalne dostępna jest również sprężarka powietrza z dmuchawą, która jest montowana w kabinie dla ułatwienia dostępu. Jest to potężne narzędzie, którego można użyć do wyczyszczenia kabiny w dowolnym momencie.
Aby pomóc w spełnieniu wymagań wielu zastosowań związanych z budownictwem, pracami rozbiórkowymi, przetwórstwem i recyklingiem odpadów, wydobyciem i pozyskiwaniem, w modelu DL420-7 dostępny jest opcjonalny system ważący Doosan. Nową ładowarkę kołową można zamówić również z różnymi przeciwciężarami; do wyboru są opcje 300, 400 lub 500 kg, w zależności od zastosowania.
System zarządzania flotą DoosanCONNECT w standardzie
Model DL420-7 posiada fabrycznie zainstalowany najnowszy bezprzewodowy system zarządzania flotą DoosanCONNECT TMS2.0. Zaprojektowany specjalnie dla maszyn Doosan nowy system DoosanCONNECT dostarcza, poprzez satelitę i sieci komórkowe, obszerne informacje na temat wydajności maszyny.
System DoosanCONNECT to rozwiązanie do zarządzania flotą i zasobami przez sieć, niezwykle przydatne w przypadku sprawowania kontroli nad wydajnością i bezpieczeństwem pracy maszyn, podkreślające znaczenie konserwacji zapobiegawczej.
Więcej informacji na temat sprzętu budowlanego firmy Doosan można znaleźć na stronie: www.doosanequipment.eu i www.maszynybudowlane.pl.
Komentarze