CEMEX testuje w Polsce elektryczną, zeroemisyjną betonomieszarkę
CEMEX w Polsce testuje prototyp elektrycznej betonomieszarki jako część projektu pilotażowego realizowanego przez firmę w wielu krajach. Planowana inwestycja w zeroemisyjne pojazdy stanowi kolejny krok na drodze do realizacji przez CEMEX strategii „Future in Action”, której celem jest przeciwdziałanie zmianom klimatu.
Prototypowy pojazd Putzmeister iONTRON e-Mixer będzie używany w ramach testów przez zespoły wytwórni betonu CEMEX w Pruszkowie oraz Warszawie. Testy potrwają tydzień. W tym czasie pracownicy CEMEX ocenią, jak testowany pojazd sprawdza się w realizacji codziennych zadań, przy transporcie i wyładunku produktów CEMEX.
Ten prototypowy pojazd jest zasilany wyłącznie energią elektryczną. Na potrzeby testów producent dostarcza mobilną stację ładowania, dzięki której można naładować baterie zasilające betonomieszarkę w trakcie nocy od 20 do 100% w ciągu 8 godzin.
- CEMEX stale poszukuje ekologicznych rozwiązań transportowych. Zeroemisyjne betonomieszarki stanowią w związku z tym naturalny przedmiot naszego zainteresowania. Poszukujemy pojazdów zarówno ekologicznych, jak i niezawodnych, które zagwarantują naszym klientom najwyższą jakość usług. Dzięki obecnie przeprowadzanym testom dowiemy się, czy wspomniane warunki są spełnione – mówi Grzegorz Grodzki – Kierownik Grupy Utrzymania Taboru Samochodowego w CEMEX Polska.
CEMEX to pierwsza firma z branży materiałów budowlanych, która przeprowadza testy elektrycznych betonomieszarek na tak dużą skalę. Pojazdy są sprawdzane przez naszą firmę w wielu krajach – sukcesem zakończyły się m.in. niedawne testy we Francji i w Niemczech.
We flocie samochodów osobowych CEMEX Polska z powodzeniem eksploatuje samochody osobowe z napędem hybrydowym od początku 2022 roku. W tym roku wymienionych zostało ponad 100 samochodów z napędem klasycznym na nowe pojazdy z napędem hybrydowym. W perspektywie najbliższych lat firma planuje rezygnację z dalszych zakupów samochodów osobowych z silnikiem diesla, a docelowo cała flota samochodów CEMEX ma być wymieniona na modele niskoemisyjne (zarówno hybrydowe, jak i elektryczne).
Decyzje firmy dotyczące transportu osobowego mają związek z globalnym zaangażowaniem CEMEX w działania zmierzające do ograniczenia zmian klimatu. Napęd hybrydowy charakteryzuje się obniżonym zużyciem paliwa, a co za tym idzie – ograniczoną emisją szkodliwych substancji. Ładowanie baterii samochodu następuje głównie dzięki odzyskiwaniu energii podczas hamowania.
Komentarze