Największy przewoźnik chce się uniezależnić od przewozu węgla i kruszyw
Bycie niekwestionowanym liderem przewozów kolejowych w kraju, kompleksowa obsługa międzynarodowego ruchu towarowego przez Polskę oraz zdobycie pozycji wiodącego operatora intermodalnego w Europie Środkowo-Wschodniej – to cele PKP CARGO określone w strategii na lata 2016-2020.

W strategii PKP CARGO zapisano cele, które Grupa ma osiągnąć do 2020 roku. Praca przewozowa wykonana w ramach Grupy ma wzrosnąć o ok. 30 proc., do poziomu 40 mld tkm, natomiast udział pracy wykonanej poza Polską z obecnych 2 proc. zwiększy się do poziomu ok. 22 proc.
- Dywersyfikujemy źródła przychodów. W 2020 roku udział węgla i kruszyw w pracy przewozowej obniży się z obecnych 55 proc. do 40 proc. Wynikać to będzie z jednej strony ze zmieniających się uwarunkowań rynku transportu węgla, czyli m.in. wyższej wydajności nowych bloków energetycznych, ale przede wszystkim będzie efektem naszego rozwoju w innych segmentach działalności – mówi Adam Purwin.
Źródło i fot.: PKP Cargo