Partner serwisu
21 stycznia 2016

Total Polska inwestuje w rozwój działalności asfaltowej

Kategoria: Aktualności

Spółka Total Polska rozbudowuje Terminal Asfaltów Drogowych w Ścinawie, którego właścicielem została w 2008 roku. Od tego czasu koncern inwestuje w obiekt, przeprowadzając prace modernizacyjne. Obecnie realizowany jest m.in. projekt w ramach, którego park magazynowy Terminalu Asfaltów Drogowych w Ścinawie zostanie powiększony ponad dwukrotnie poprzez dodanie zbiornika o pojemności 3000 m3.


 

Total Polska inwestuje w rozwój działalności asfaltowej

Dotychczas łączna pojemność wszystkich zbiorników w ścinawskim Terminalu wynosiła 2100 m3. Dzięki nowej inwestycji zwiększy się ona ponad dwukrotnie. Budowa zbiornika o pojemności 3000 m3 zostanie ukończona w styczniu, jeszcze przed startem sezonu produkcyjnego 2016.

Pół miliona złotych inwestycji

Prace modernizacyjne w Ścinawie prowadzone są w zależności od zidentyfikowanych potrzeb. Od 2008 roku Total zainwestował ponad pół miliona złotych w montaż urządzeń ograniczających oddziaływanie Terminalu Asfaltów Drogowych na środowisko. W ramach działań proekologicznych koncernu znalazły się: znaczna redukcja źródeł emisji, zainstalowanie filtrów z węglem aktywnym oraz prototypowego urządzenia MOS, służącego do oczyszczania powietrza przy użyciu wysokich temperatur. W 2014 roku uruchomiona została produkcja lepiszcza bezbarwnego Kromatis. Jest to unikatowy, opatentowany produkt, który ma zastosowanie m.in. w tworzeniu różnobarwnych nawierzchni ścieżek rowerowych, jasnych dróg w tunelach, specjalnie oznakowanych miejsc parkingowych, czy kolorowych ciągów dla pieszych.

Zwiększenie konkurencyjności i lepsza obsługa

„Zależy nam na stałym rozwoju naszej działalności asfaltowej w Polsce. Dlatego postanowiliśmy zainwestować w nowy zbiornik w ścinawskim Terminalu. Rozbudowa zbiornika, która umożliwi rozpoczęcie nowej produkcji, to pierwszy etap projektu. Budujemy też bocznicę kolejową do zaopatrzenia terminalu. Projekty te nadają nowy wymiar naszej działalności. W sumie planujemy przeznaczyć na nie 8-9 mln zł. Wszystko to pomoże nam zwiększyć konkurencyjność, poszerzyć gamę produktów oraz zapewnić klientom lepszą obsługę” - powiedział Artur Kulczycki, Bitumen Director w TOTAL Polska.

Źródło i fot.: Total Polska

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ