Partner serwisu

Dialog na torach

Kategoria: Rozmowa z


Co pana zdaniem można poprawić czy zmienić w polskich przewozach kolejowych kruszyw i cementu?

Wszystko to, o czym mówiliśmy wcześniej – infrastrukturę, dostępność do taboru, czystość wagonów... Nie chcę jednak mówić, że kwestia poprawy leży wyłącznie po stronie przewoźników, sporo pracy jest również po stronie nadawców. Tym, nad czym pracujemy i chcemy zoptymalizować, jest czas – dokonujemy wszelkich starań, aby procesy leżące po naszej stronie a będące elementem procesu dostawy, odbywały się jak najszybciej. Aby załadunek pociągu kruszyw nie trwał 8 godzin tylko 3, żebyśmy mogli przyjąć pociągi nie na jedną, ale na dwie zmiany, a jeśli jest taka konieczność, to „uruchomić” soboty. Także pod tym względem jesteśmy bardzo elastycznym partnerem i staramy się nie tworzyć problemów. Jeśli jest możliwość wydłużenia składów, ponieważ ich wielkość wpływa na efektywność realizacji przewozów – również tak postępujemy.


W Górażdżach utworzono wspólne biuro Centralnej Logistyki. Czym się dokładnie zajmuje?

Dział Centralnej Logistyki dla Grupy Górażdże został uruchomiony na przełomie 2007/2008 r. Wcześniej cała odpowiedzialność za przewozy była zlokalizowana w różnych miejscach Grupy. Przewozy wyrobów gotowych, czyli cementu i kruszyw, były powiązane z działami handlowymi, a odpowiedzialność za dostawy surowców leżała w działach zakupów odpowiednich linii biznesowych. Podjęto decyzję, żeby przewozy wszystkich towarów i surowców zebrać w jednym miejscu – Dziale Logistyki. Oczywiście, ze względu na różnorodność naszych asortymentów, stworzyliśmy wyspecjalizowane grupy, których osią podziału jest rodzaj środków transportu. Pozwala to polepszyć naszą pozycję konkurencyjną w negocjacjach ze wszystkimi przewoźnikami. Daje również możliwość optymalizacji i łączenia dostaw oraz organizacji transportów powrotnych. W jednym miejscu mamy rozrysowane wszystkie przepływy towarów, surowców i produktów. Głównym celem powstania tego biura była możliwość globalnego szukania optymalizacji – jak do tej pory, wszystko doskonale się sprawdza.


Czy posiadacie zautomatyzowane i specjalistyczne oprogramowanie zajmujące się planowaniem i realizacją wysyłek kruszyw?

Na razie nie jest to zautomatyzowane, ale pracujemy nad tym. Planujemy uruchomić system logistyczny bazujący na programie SyncroTESS firmy Inform, który docelowo ma służyć udoskonaleniu pracy środków transportu. Wytrwale dążymy do tego, aby w marcu bieżącego roku ruszył system wspomagania zarządzania środkami transportu dla linii cementu i w kolejnych etapach – do połowy roku – tym systemem optymalizacji objąć przewozy wywrotkami i przewozy betonu.

Na czym polega i jak działa ten system?

W największym skrócie – bazując na wszystkich zamówieniach wewnętrznych oraz zamówieniach naszych klientów, system ten tak optymalizuje dostawy towarów, aby maksymalnie wykorzystać czas pracy środków transportu przekazanych do naszej dyspozycji. System wspomoże zarządzanie transportem samochodowym, nie obejmiemy nim kolei głównie ze względu na to, że nie mamy zbyt dużego wpływu na realizację przewozu po wyjeździe załadowanych taborów z naszych zakładów.

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ